Turbocharger Air Flow Rigs

Τα μεταβλητού ακροφυσίου τούρμπο λανσαρίστηκαν για πρώτη φορά στη βιομηχανία από τη Garrett στα μέσα της δεκαετίας του ’90 και τώρα βρίσκονται στους περισσότερους dieselκινητήρες. H εισαγωγή του μεταβλητού ακροφύσιου (επίσης γνωστό και ως μεταβλητής γεωμετρίας) τεχνολογίας στο τούρμπο έγινε την ίδια χρονική περίοδο με τα συστήματα ψεκασμού καυσίμου commonrail η οποία οδήγησε στην τεράστια αύξηση της δημοτικότητας των μικρών κινητήρων diesel σε επιβατικά αυτοκίνητα.

Καθώς οι δεκαετίες περνούσαν τα επίπεδα εκπομπών ρύπων συνέχισαν να μειώνονται ώστε τα οχήματα έπρεπε να σχεδιαστούν  και να εναρμονιστούν με τους τότε κανονισμούς  Euro 4 ,5 και στη συνέχεια 6. Ως αποτέλεσμα αυτών των αλλαγών η τεχνολογία του κινητήρα και η τεχνολογία του turbo αυξήθηκε σε πολυπλοκότητα και οι ρυθμίσεις και ο έλεγχος των μεταβλητών ακροφυσίων έχουν γίνει πιο κρίσιμα για τη σωστή λειτουργία του turbo. Αυτό που παρουσιάστηκε τώρα είναι μία νέα πρόκληση για τους επισκευαστές turbo, καθώς η σωστή ρύθμιση του turbo σε μεταγενέστερα μοντέλα απαιτεί τώρα περαιτέρω ειδικός εξοπλισμός, με τη μορφή έδρας ροής αέρα.